Finland imorn

Lång dag idag, va uppe vid kvart i åtta och for upp till ponnysarna. Fodrade krafyfoder och sen bråkade jag och Lasse om att att han skulle lämna melton i hagen och gå ut själv.. De gick ju verkligen jätte bra..... Till slut fick jag ut honom iaf och selade, körde honom till travet och väl där så slängde jag ihop Lasses tvävlingsgrejor och efter det så smorde jag manges jätte noga! Kändes som jag hade tid för de så då blev de så:) Åt Billys till frukost och Fixade runt med allt möjligt och den skjutsade Cattis mej så jag skulle kunna Hämta min cykel som var vid betet. Cyklade och köpte morotar åt mange och sen for jag hem och iaf försökte äta lunch. Gick inte så bra, för nervös för att äta, redan-.- Linus hämtade upp mej och så for vi till Mange strax efter det. Han fick bosta och fixa medans jag packade ihop lite grejor:) Selade och sen körde jag honom till travet, Linus tog bilen och sen så körde han två bakvarv med honom, han va väldigt pigg och glad! Duschade honom med schampoo+balsamerade man och svans. Snackade me Linus under hela tiden så de va inte så drygt som det brukar ;) Lät han torka och under tiden klippte jag öron+nacke på Lasse och packade. Skulle gå och hämta oljan som stog i ungdosmstallet för att olja vagnen och då fastnade jag vid Magnus och micke-.- Pratade alldelens för länge men sen gick jag och klippte min stjärna:D han blev verkligen jätte fin!!! Inte lika ljus som på vintern utan mer lite hemlig i färgen eller hur mans ak förklara det :P Och trivselfläckar har han! Har tvättat, städat och packat ikväll och nu ska jag sovaaaa! Imorn rullar vi mot Finladn :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0