De finns då sjuka människor

Idag vaknade jag prick tio över åtta! Varför vet jag inte ;) Klev upp och duschade, glömde visst bort att jag duscha igårkväll? Hahaha Åt frukost och städa undan lite och sen for jag ner till Arne, pratade med Katja och nu är yamse såld:( han far imorn, Pussade på Babsan och sen kom Malin! Fodrade och så sen for vi till travet och packade Kattens grejer för han startar i Boden imorn. Sen kring 12 kom victor så då for vi och köpte lunch, de blev sånhära sallad man får göra själv på superteg. De va jättegott:D Packade klart och sen skjutsade Vickan oss så vi fick alla grejer till arnes stall, åkte där bak med Malin och höll i sulkyn så vi va liiite dammiga när vi kom fram haha. Malin och Shlinnie kom förbi en sväng, Malin sa att om jag gör hö, mockar och fixar allt sånt+ta in Skalman så får jag 200kr! Haha lätt värt!! Nickade och gjorde hö sen for jag till kungen<3 Körde lasseman och hade hjärtat på släp, Lasse va sjuukt fin:D Mange va jätte seg från början för han hatar att gå på släp men sen när han väl kom igång vare bara till åh hålla i för allt man va värd!! Han såg riktigt fin ut när vi drog på på rakorna och såg bättre ut i steget fram! Pysslade med dom efteråt och gav dom kraftfoder sen for jag till Skalman. Han låg och sov när jag kom så myste lite med honom ett tag och sen tog jag in han, borstade lite för han va lite smutsig och sen skulle jag gå och hämta hö att lägga ut i hagen, hörde påväg upp ditåt hur nån häst trampar runt jätte mycket och sparkar eller något i väggarna+en gubbe som skrek nå jävulst, sen kom jag upp och dörren stog öppen så man såg rakt in i stallet. Då står gubbjäveln och sprakar hästen allt han kan rakt i magen och slår han på huvudet och skriker som en galning och inte slutade han när han såg att jag kom, sånt tål jag inte att se!!! Fyfan. Skulle aldrig i hela mitt liv göra så mot en häst, ALDRIG. Förstår verkligen inte hur man kan göra så. Såg att han for efter ett tag så då gick jag och kolla på hästen, han såg knappt nått med ena ögat för de va så svullet och han hade stora "bullar" på magen, stackars lilla häst<3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0