Mobilblogg

Bloggar från mobilen så de blir säkert lite konstigt menmen.. Har varit på sommarläger på travskolan, vi har badat med hästarna, ridit, spela vattenbrännboll, spelat kubb, grillat massor med pinnbröd och mycket mer! De har varit ganska kul:) De roligast va nog igår när vi red på parkeringen, red lectus och han va sjuuukt fin! Han va lite småseg i början och lite vinglig på volten men sen blev de bättre:D red en övning där man först skulle gå över några bommarpå en halv volt, eller hur man nu ska förklara det, och sedan trava rakt fram efter de, in på en volt och sedan galoppera tillbaka. Han hade ganska svårt i galopperna men han gjorde sitt bästa! Fick en jättekonstig höger galopp och då blev han tvåskift och gjorde några löjliga bocksprång;) Efter de travade jag av han runt lillaslingan och han va helt otroligt fin! Åååh jag satt verkligen och log hela vägen tillbaka:P Idag har jag kört Lasse och Mange iaf, Lasse fick gå Lillslingan+ett helt varv i sanden, han va pigg och gla med spetsade öron hela vägen! Han va riktigt fin, han blev inte trött heller som han brukar bli utan han va mest svettig då de va så varmt ute.. Hjälpte Malin hos akseli efter de och fixa runt, sen kring halv sju när de äntligen blivit lite svalare ute så for jag ut med kungen, han va nå sjuuukt fin idag!!:D Inte het men lagomt pigg, va inte ett dugg trött efter milslingan så lät han gasa lite en vända på rakbanan, lät han bara vara och han sprang på.. Trodde de gick kring 3.10 då han inte tog i ett steg men han gick banne mej 2.48!!! Utan check och allt :D Fodrade hästarna och sen betade jag Mange och Lasse i 40 min! Nu ska jag sova, ja orkar inte skriva mer nu men på söndag blott staty i Hoting med Lasse och sen den 11e bliret start med Lasse igen i Lycksele! Han fick kanonlopp i Lycksele. Har planerat att Mange ska få åka till Östersunds dubbeltrav 15-17 juli och sen får vi se om emma ska starta Lasse nått:) Vi få la se! Men nus ak jag sova, GODNATT'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0