Stolt

ja som ni vet så åkte jag och mange till dannero för att tävla idag.
Han va lugn och fin helav gäen dit och stog helt still, vilket jag inte trodde han skulle göra.. När vi kom dit så sprnag han runt och va jätte stressad och skrek och skrek, tillslut lugnade han ner sig och ställde sig i ett hörn och sov! Skönt att han kunde lugna ner sig!
kollade på kval+ två lopp och sen gick ja in till mange och myste lite, han va så nervös:( hela han skakade, men han blev lugn efter ett tag, selade och for ut och värmde.
Han va sjuuuukt fin!! Lagomt pigg och va bara så klockren han kan va!
körde halva rakbanan fram och tillbaka och sen ett rätvarv för manfick bara köra i rätvarv och eftersom ja va ute väldigt tidigt och värmde så tänkte ja att de är väl lika bra att han får kolla på banan:) Joggade bara runt och sen for jag tillbaka, duschade han och gick lite med han sen fick han stå i boxen och ladda!
Selade i lugn och ro så jag skulle ha nått att sysselsätta mig med så jag inte skulle bli nervös, tror de va bra för mang eoxå så man pklötsligt bara kastar på allt och sen ut direkt.
Han va fin i provstarten och joggade lugnto ch fint, hade tagit bort gummiöronen så jag visste inte hur han skulle vara bland andra hästar men dhe igck fint!
starten gick och vi va om de 4 hästarna som stog på start efter ca 15 meter, hahah helt sjukt! Dom stog typ still och jag lät mange jogga på. kollade bak på bortre långsidan och då vare typ 50-60 meter bak till tvåan!! Saktade ner rejält och de va typ miniminitrav resten av loppet! Jag höll på att dö när jag hörde resultatet, han gick 3.16,2! Helt sjukt långsamt, långsammare tempo än va han går i vanlig träning ju :P
Blev intervjuad i vinnarcirkeln och fick täcke, pokal och rosett:)
Pysslade och han och lasta och for hem:)

väl hemma tog jag ut flätorna och lät han gå ut i hagen.
Fodrade hästarna för att julia glömt sin kväll.
Packade upp och smorde allt! Städade tävlingshyllan och sen kom cattis:)
Vi for ut och körde sune runt svidjan, tog de bara lugge!
När vi kom tillbaka så sadlade vi han och bytte till träns, red han lite på stallbacken i skritt och träna på att stå still!
Han va jätte fin :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0